یک کارشناس حوزه فناوری گفت: قطعات اصلی موبایل پس از تعویض باید با دیگر قطعات همگامسازی یا به اصطلاح کالیبره شوند، در غیر این صورت شاهد اختلال در عملکرد گوشی موبایل خواهیم بود.
تیک نیوز- فرشاد مهرانپور با بیان اینکه یکی از چالشهای کاربران موبایل مواجهه با اختلالات متعدد پس از تعویض قطعات معیوب همچون صفحه نمایش است، گفت: دلیل این اختلالات، کالیبره نشدن قطعه تعویضشده با دیگر قطعات گوشی موبایل است. معمولا برداشت کاربران به محض مشاهده اختلال در عملکرد قطعه تعویضشده، غیراصلی بودن آن قطعه است، در صورتی که لزوما چنین نیست. به عنوان مثال بعد از تعویض صفحه نمایش ممکن است لمس صفحه نمایش دستگاه به درستی کار نکند و در مدلهایی که حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار دارد، ممکن است قفل دستگاه سریع باز نشود، درواقع دلیل این نوع اختلالات تعویض قطعه خارج از استاندارد شرکت سازنده است.
وی با بیان اینکه مراکز رسمی خدمات پس از فروش در سراسر دنیا، تحت نظارت برندهای تولیدکننده موبایل فعالیت میکنند، افزود: اما با توجه به عدم فعالیت مستقیم برندها در بازار ایران پس از تحریمها، مراکز خدمات پس از فروش از لایه نظارتی برندها خارج شده و معدود مراکزی هستند که همچنان بر اساس استانداردها و قوانین برندها اقدام به ارائه خدمات میکنند.
این کارشناس حوزه فناوری خاطرنشان کرد: مراکزی که تحت نظر برندها آموزش دیده و استانداردسازی شدهاند، برای رفع مشکل ناهماهنگی قطعات تعویضشده آنها را با استفاده از تجهیزات تخصصی و نرمافزارهای اختصاصی، کالیبره میکنند. کالیبره درواقع تعریف، تنظیم و هماهنگسازی قطعه جدید با سایر قطعات گوشی موبایل است. قطعاتی مثل صفحه نمایش، باتری، اسپیکر، دوربینها و سنسورها قابلیت کالیبره شدن دارند و باید توجه داشته باشید که برای تعمیر موبایل حتما به مراکز معتبر که در سامانه جامع گارانتی معرفی و رتبهبندی شدهاند مراجعه کنید.
منبع: ایسنا